بررسی تخصصی ماشین های چینی

در ابن ویبلگ تلاش شده تا انواع ماشین چینی مانند جک ، نیسان ، ام جی ، جیلی و لیفان و ... را باهم مقایسه کنیم

بررسی تخصصی ماشین های چینی

در ابن ویبلگ تلاش شده تا انواع ماشین چینی مانند جک ، نیسان ، ام جی ، جیلی و لیفان و ... را باهم مقایسه کنیم

مقایسه خودروهای جک

 

امروزه کاهش ارزش پول ملی ایران در یک سال گذشته، خودروهای باکیفیت ژاپنی و کره‌ای را از دسترس عموم مردم دور کرده است و خریدار ایرانی، چاره‌ای جز پرداخت سال‌ها پس‌انداز خود برای مالکیت یک کراس‌اور درجه ۲ چینی ندارد.

 


درباره ی تاریخچه ی شرکت چانگان بیشتر بخوانید.



محصولات چینی با کیفیت عالی، چندان ارزان‌تر از مدل‌های ساخت کره نیست؛ درعوض، خودروهای میان‌رده ساخت برندهای چینی، برای عامه‌ی مردم ایران با شرایط اقتصادی فعلی راضی‌کننده هستند. این موضوع با فروش بسیار خوب جک S5 و ام‌وی‌ام X33 اثبات می‌شود. باید قبول کرد که کیفیت ساخت، طراحی و امکنات رفاهی و ایمنی در خودروهای به‌اصطلاح ایرانی، مثل انواع سمند و پژو و پراید، آن‌چنان ناامیدکننده است که پرداخت مبالغ ۲ تا ۳ برابر بیشتر برای یک کراس‌اور چینی، کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

 

جک S4 در بازار چین و خارج از آن، قیمت پایین‌تری نسبت به جک S5 دارد که باتوجه به ابعاد کوچک‌تر و پیشرانه‌ی ضعیف‌تر، کاملا منطقی است. ارزان‌ترین مدل جک S4 با پیشرانه‌ی ۱۲۰ اسب‌بخار و جعبه‌دنده‌ی دستی، ۶۸ هزار یوآن (معادل ۱۰ هزار دلار) قیمت دارد. همین خودرو با جعبه‌دنده‌ی CVT خودکار، ۷۷ هزار یوآن (معادل ۱۱.۵ هزار دلار) فروخته می‌شود. نسخه‌ی دنده دستی از جک S4 با پیشرانه‌ی ۱۶۰ اسب‌بخار، ۷۲ هزار یوآن (معادل ۱۱ هزار دلار) قیمت دارد و نمونه‌ی مجهز به جعبه‌دنده‌ی CVT خودکار هم با قیمت ۸۱ هزار یوآن (معادل ۱۲ هزار دلار) عرضه می‌شود.

 

باتوجه به پیچیدگی محاسبه و قوانین نانوشته‌ی حاکم بر خودروسازی ایران، محاسبه‌ی قیمت جک S4 در بازار داخلی، مشکل به‌نظر می‌رسد. با این حال، می‌توان با معادل‌سازی قیمت جک S5 در بازار چین با نمونه‌ی مونتاژ کرمان موتور، به محدوده‌ی قیمت منصفانه برای جک S4 رسید. قیمت جک S5 با پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ و جعبه‌دنده‌ی خودکار (مشابه آنچه امروز توسط کرمان‌ موتور تولید می‌شود) حدود ۱۲۶ هزار یوآن است. با این اوصاف و ضمن درنظر داشتن نرخ ۱۲ هزار تومان برای یک دلار، قیمت تخمینی جک S4 را در بازار ایران، محاسبه کردیم. شرکت کرمان‌موتور هنوز توضیحی رسمی درباره‌ی زمان عرضه یا قیمت نهایی جک S4 ارائه نکرده است.

در ادامه، جدول مقایسه‌ی مشخصات ظاهری و فنی جک S5 با نسخه‌های مختلف جک S4 قابل مشاهده است.

مقایسه   جک S5 خودکار، جک S4  مدل 1.6L و جک S4 مدل 1.5T

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد