بررسی تخصصی ماشین های چینی

در ابن ویبلگ تلاش شده تا انواع ماشین چینی مانند جک ، نیسان ، ام جی ، جیلی و لیفان و ... را باهم مقایسه کنیم

بررسی تخصصی ماشین های چینی

در ابن ویبلگ تلاش شده تا انواع ماشین چینی مانند جک ، نیسان ، ام جی ، جیلی و لیفان و ... را باهم مقایسه کنیم

معرفی لیپ‌موتور T03، اسمارت الکتریکی چینی!!!!

شرکت چینی نوپای لیپ‌موتور که توی  زمینهٔ ساخت  ماشینای  الکتریکی فعالیت می‌کنه، دومین محصول تولید انبوه خود که T03 نام داره رو رسماً به بازار چین  فرستاده.

این ماشین یک هاچ‌بک پنج‌در چهارنفرهٔ کوچیک هستش که قیمت کمتری نسبت به اولین محصول این شرکت یعنی S01 داره.


درباره ی خودروی چینی هاوال H2 بیشتر بخوانید.



. در ظاهر T03 از خطوط منحنی استفاده شده و به‌طورکلی اسمارت فورفور را به یاد می‌آورد. چراغ‌های بیضی‌شکل به جلوی خودرو نمایی دوست‌داشتنی بخشیده است و در عقب هم چراغ‌های LED افقی به چشم می‌خورد.طراحی داخلی T03 ساده است اما به نظر بی‌کیفیت و سطح پایین نمی‌رسد. در اینجا یک نمایشگر مرکزی بزرگ جایگزین اکثر دکمه‌های فیزیکی شده و بالای آن‌هم دریچه‌های تهویهٔ افقی قرار گرفته است. این ماشین به سه دوربین، یک رادار موج ۱ میلی‌متری و یازده رادار اولتراسونیک مجهز شده که سیستم کمک‌رانندهٔ سطح دو را فراهم کرده‌اند. این سیستم شامل ۱۰ دستیار کمک‌راننده مثل پارک هوشمند، کروز کنترل تطبیقی، حفظ حرکت میان خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک و… می‌شود.این ماشین به سه دوربین، یک رادار موج ۱ میلی‌متری و یازده رادار اولتراسونیک مجهز شده که سیستم کمک‌رانندهٔ سطح دو را فراهم کرده‌اندT03 به قوای محرکهٔ الکتریکی Heracles مجهز شده که بطور مستقل توسط خود لیپ‌موتور توسعه یافته است. این موتور ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و برای تأمین انرژی آن یک پکیج باطری ۳۶.۵ کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است.


طول، عرض و ارتفاع این هاچ‌بک الکتریکی به ترتیب ۳,۶۲۰ میلی‌متر، ۱,۶۵۲ میلی‌متر و ۱,۵۷۷ میلی‌متر بوده و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۴۰۰ میلی‌متر است.طراحی داخلی T03 ساده است اما به نظر بی‌کیفیت و سطح پایین نمی‌رسد. در اینجا یک نمایشگر مرکزی بزرگ جایگزین اکثر دکمه‌های فیزیکی شده و بالای آن‌هم دریچه‌های تهویهٔ افقی قرار گرفته است. این ماشین به سه دوربین، یک رادار موج ۱ میلی‌متری و یازده رادار اولتراسونیک مجهز شده که سیستم کمک‌رانندهٔ سطح دو را فراهم کرده‌اندT03 به قوای محرکهٔ الکتریکی Heracles مجهز شده که بطور مستقل توسط خود لیپ‌موتور توسعه یافته است. این موتور ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و برای تأمین انرژی آن یک پکیج باطری ۳۶.۵ کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است. این باطری‌ها ساخت شرکت چینی CATL هستند و چگالی انرژی آن‌ها ۱۷۱ وات در هر کیلوگرم است. به لطف این باطری‌ها، T03 با هر بار شارژ کامل می‌تواند تا ۴۰۳ کیلومتر را طی کند. بازهٔ قیمتی این هاچ‌بک الکتریکی کوچک پس از کسر یارانهٔ دولتی بین ۶۸,۸۰۰ یوآن معادل ۹,۳۰۰ دلار تا ۷۵,۸۰۰ یوآن معادل ۱۰,۷۰۰ دلار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد