بررسی تخصصی ماشین های چینی

در ابن ویبلگ تلاش شده تا انواع ماشین چینی مانند جک ، نیسان ، ام جی ، جیلی و لیفان و ... را باهم مقایسه کنیم

بررسی تخصصی ماشین های چینی

در ابن ویبلگ تلاش شده تا انواع ماشین چینی مانند جک ، نیسان ، ام جی ، جیلی و لیفان و ... را باهم مقایسه کنیم

تاریخچه‌ شرکت چانگان

گروه خودروسازی چانگان در سال ۱۹۶۲ و در شهر چونگ‌کینگ، واقع در غرب کشور چین تأسیس شد. چانگان در زمینه‌ی طراحی، توسعه، تولید و فروش خودروهای سواری و تجاری فعالیت دارد؛ خودروهای سواری و تجاری این شرکت، تحت برندهای چانگان و چانا به فروش می‌رسند.




درباره ی جک X7 بیشتر بخوانید.






چانگان طی همکاری‌های مشترکی که با فورد، Groupe PSA، مزدا و سوزوکی دارد، محصولات آن‌ها را برای عرضه در بازار چین تولید می‌کند. چانگان یکی از چهار خودروساز بزرگ چین به‌ شمار می‌رود و در سال ۲۰۱۲ با تولید ۱.۹ میلیون دستگاه خودرو، به جایگاه چهارم این کشور از لحاظ حجم تولید دست یافته است.

 

چانگان CS35 نخستین خودروی شاسی‌بلند شرکت‌ چینی چانگان است. این خودرو در ابتدا در قالب طرحی مفهومی موسوم به Changan SUV در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۱ به نمایش گذاشته شد و از نسخه‌ی تجاری آن در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۲ رونمایی شد. این خودرو در نهایت در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ به‌صورت رسمی روانه‌ی بازار چین شد.

طی سال‌های اخیر خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته‌اند؛ به‌طوری که غالبا در بسیاری از کشورها شاهد فروش بالای خودروهای این کلاس هستیم. به‌ نظر می‌رسد این روند در کشورمان نیز در حال شکل‌گیری است؛ چرا که بسیاری از مردم به خرید خودروهای شاسی‌بلند علاقه‌مند هستند؛ از این رو شرکت‌های خودروساز داخلی سعی دارند با عرضه‌ی محصولاتی در کلاس خودروهای شاسی‌بلند، از گرایش به‌ وجود‌ آمده، بهره ببرند.

چانگان اتومبیل یک شرکت خودروسازی چینی است که مالکیت آن به عهده دولت چین است. بخش اعظمی از محصولات این شرکت خودروهای سواری، ون‌های کوچک، ون‌های کاربردی و کامیون‌های سبک هستند. این شرکت خودروهای سواری خود را با برند چانگان می‌فروشد و خودروهای کاربردی و سنگین خود را با نام چانا (Chana) عرضه می‌کند.

 

این شرکت همکاری‌های نزدیکی با شرکت‌های فورد، مزدا و سوزوکی دارد و خودروهای این برندها را در بازار چین تولید و عرضه می‌کند. چانگان یکی از چهار شرکت خودروسازی بزرگ چین است و تنها در سال ۲۰۱۶ بیش از ۳ میلیون دستگاه خودرو تولید کرده است. این یعنی آن‌ها از نظر حجم تولیدات رتبه چهارم چین را دارند. چانگان با فروش بیش از ۱.۴ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۶، دومین برند پرفروش چین بود.

برای بررسی تاریخچه چانگان باید تا سال ۱۸۶۲ به عقب برگردیم. زمانی که یک سیاستمدار و ژنرال چینی به نام لی هونگ‌ژانگ یک کارخانه تجهیزات نظامی تاسیس کرد. این کارخانه در سال ۱۹۳۷ از بیجینگ به چنگ‌کینگ چین منتقل شد. در سال ۱۹۵۹ این کارخانه پس از قراردادی با دولت با تغییر ماهیت شروع به تولید خودرو کرد و نام آن به چانگ‌کینگ چانگان تغییر پیدا کرد. اولین خودروی آن‌ها چانگ‌ژیانگ تیپ ۴۶ نام داشت که اولین خودروی داخلی چین بود. چانگان همچنین در همین سال‌ها شروع به عرضه خودروهای کوچک تحت لیسانس سوزوکی کرد.

 

فعالیت‌های چانگان در طول این سال‌ها ادامه پیدا کردند و این شرکت خیلی زود تبدیل به یکی از محبوب‌ترین خودروسازان چین شد. چانگان در سال ۲۰۰۹ دو خودروسازی دیگر چین به نام‌های هافی و چانگه را هم خرید، هافی به فعالیت زیر نظر چانگان ادامه می‌دهد اما چانگه بعدها تبدیل به یکی از زیرشاخه‌های یک گروه خودروساز دیگر به نام بایک شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد