بررسی تخصصی ماشین های چینی

در ابن ویبلگ تلاش شده تا انواع ماشین چینی مانند جک ، نیسان ، ام جی ، جیلی و لیفان و ... را باهم مقایسه کنیم

بررسی تخصصی ماشین های چینی

در ابن ویبلگ تلاش شده تا انواع ماشین چینی مانند جک ، نیسان ، ام جی ، جیلی و لیفان و ... را باهم مقایسه کنیم

داما X7 یا نیسان جوک؟

ریگان موتور از زیر مجموعه های کرمان موتورهستش که به تازگی با معرفی کوپا T210 قدم به بازار کراس اوور های لوکس و اسپرت گذاشتهو حمایت های کرمان موتور از ریگان موتور و تبلیغات فراوان کوپا T210 نوید یک استقبال خوب از کوپا T210 یا در اصل زوتی T600 را می ده


درباره ی اینکه برلیانس کراس C3 بخریم یا دنا پلاس؟ بیشتر بخوانید.


متفاوت ترین یا به قول برخی جذابترین بخش نیسان جوک قسمت طراحی ظاهری آن است که عده ای بسیار آن را دوست دارند و زیبا می دانند و عده دیگری با نظر کاملا مخالف طراحی نیسان جوک را بد ترکیب می نامند و اگر به استیل نیسان جوک با چراغ‌های بزرگ گرد، زوایای فراوان و دماغه ای مملو از برجستگی بنگریم و از نمای جانبی با سقف تخم مرغی شکل نیسان جوک عبور کنیم و به قسمت عقب برسیم که باز هم ترکیبی از زوایای نرم و خشن در کنار سادگی ظاهری متفاوت را به وجود آورده اند، در نهایت به این نتیجه می رسیم که نیسان جوک سلیقه چندین ملیت را در پیکربندی ظاهرش مد نظر قرار داده است و در کنار این طراحی نیسان جوک بسیار آیرودینامیک است. نکته مهم دیگر ماندگاری چهره و جذابیت بصری نیسان جوک در بلند مدت است که در دنیای امروز با تحولات زیاد نکته مثبتی به شمار می‌رود.ززوتی که در ایران آن را با ماشین Z300 یا همان سایپا آریو می شناسیم خود یک برند ناشناخته محسوب می شود و این بار شرکت یاران خودرو اروند از برند دامای که زیرمجموعه زوتی است و در تولید ماشین های کراس اوور فعالیت می کند با دو محصول دامای X5 و دامای X7 فعالیت خودش را در داخل ایران آغاز کرده است.

دامای X7 دومین و در حال حاضر لوکس ترین ماشین تولید شده توسط دامای است که در اواخر سال 2016 معرفی و فروش آن آغاز شد. کپی کردن در رگ و ریشه کمپانی‌های خودروساز چینی رسوخ کرده و زوتی و بالطبع دامای زیر مجموعه آن از جمله متخصصان ماهر در این زمینه هستند که ماشین تولید خود را با حداقل 90% تشابه ظاهری عرضه می کنند و در این مورد دامای X7 یک کپی تمام و کمال از محصول کانسپت فولکس واگن، کراس بلو کوپه است که ظاهری جذاب به دامای X7 اعطا کرده است اما در قبال زیبایی و جذابیت نداشتن هویت و شخصیت مستقل ضعف طراحی دامای X7 محسوب می گردد.دامای X7 را از هر زاویه که نگاه کنیم خطوط و برجستگی‌هایی دارد که حس ابهت و قدرت یک شاسی بلند را در بیننده ایجاد می کند. نداشتن زبان طراحی مختص زوتی و زیر مجموعه آن دامای و شباهت اغراق آمیز دامای X7 با محصولات فولکس واگن از برترین ویژگی های دامای X7 است و با وجود جذابیت و چشم نوازی در طراحی باز هم دامای X7 در این بخش نمی تواند نمره کافی را به خودش اختصاص دهد.دامای X7 در قسمت جلو سیستم تعلیق مستقل دارد، در قسمت عقب مستقل چند اتصالی است و از سیستم فرمان برقی هم سود می برد. رینگ های 19 اینچی دامای X7 باعث شده تا سواری با این ماشین کمی کوبش به همراه داشته باشد اما در کل آرایش سیستم تعلیق دامای X7 با وزن، ابعاد و دیگر مشخصات دامای X7 تطابق دارد و سواری در مجموع خوب و راحت را دامای X7 می تواند برای سرنشینانش به ارمغان بیاورد.

دامای X7 از نظر کیفیت در میان بهترین تولیدات چین قرار می گیرد، آپشن هایی متنوع و حتی بیشتر از کراس اوورهای کره ای ارائه می کند و طراحی زیبایی دارد و به طور کلی در مجموع دامای X7 یک ماشین خوب ارزیابی می گردد که طراحی کپی شده آن بزرگترین نقطه ضعفش است و در کنار آن اما خوبی هایی هم ارائه می کند اما ارزش خرید دامای X7 به علت قیمتی که به چند صد میلیون تومان رسیده، پایین است و با شرایط مشابه خرید نیسان جوک در تمام ابعاد ارزشمندتر محسوب می شود. ضمن اینکه باید به خدمات پس از فروش کاملا ضعیف و دور از انتظار آن اشاره کنیم که بدون شک مالک را به دردسر می‌اندازد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد