بررسی تخصصی ماشین های چینی

در ابن ویبلگ تلاش شده تا انواع ماشین چینی مانند جک ، نیسان ، ام جی ، جیلی و لیفان و ... را باهم مقایسه کنیم

بررسی تخصصی ماشین های چینی

در ابن ویبلگ تلاش شده تا انواع ماشین چینی مانند جک ، نیسان ، ام جی ، جیلی و لیفان و ... را باهم مقایسه کنیم

مقایسه خودروهای ام وی ام X55و ریگان کوپا T210!

این دوتا ماشین که جزو شاسی بلندای چینی توی اران هستن قیمتشون هم خیلی بالاست...که همه توان خریدش رو ندارن البته الان توان خرید پراید هم برای همه فراهم نیستشولی حالا فرض رو میزاریم بر اینکه توان مالیش هست ولی بین خرید دو محصول موندید که کدومو بخرید پس حالا با من بیاین و این مطلب رو بخونید که بهتون کمک میکنه.


درباره ی انتخاب بین تیگو 5 یا جک اس 5 بیشتر بخوانید.




کوپا T210 یکی از شاسی بلندهای چینی بازار ایران است که به دلیل ظاهر خوب خود شناخته می‌شود هرچند که هرگز نتوانست خود را به عنوان یک خودرو باکیفیت معرفی کند.کوپا T210 از سال 97 و توسط شرکت ریگان خودرو وارد بازار ایران شد و اکنون هم در تعداد کمی در خیابان‌ها مشاهده می‌شود.شاید اصلی‌ترین مولفه در کوپا T210 طراحی خوب و نسبتا جذاب آن است به طوری که از هر طرف به آن نگاه کنیم، به لطف دست مهندسین کپی کار چینی، به یاد یک خودرو آلمانی خواهید افتاد. در نمای جلو محصولات فولکس واگن و در نمای عقب شاسی بلندهای پورشه به راحتی در ذهن بیننده تداعی می‌شوند. البته شرکت مالک کوپا یعنی زوتی چین، به عنوان کپی‌کارترین خودروساز دنیا مشهور است و حتی در دادگاه‌های جهانی هم محکوم شده.طراحی کابین کوپا T210 هم همین ویژگی را دارد و نشانه‌هایی از خودروهای آلمانی در آن مشاهده می‌شود. کلیدهای کنترلی نسبتا زیاد و فرمان D کات به همراه تنوع رنگ در متریال کابین، یکنواختی را از بین برده است. قصد اغراق در مورد کوپا T210 را نداریم به همین دلیل باید بگوییم با یک خودرو کاملا متوسط از نظر کیفیت روبه‌رو هستیم اما بدون شک کوپا T210 از محصولی چون ام وی ام X55، وضعیت بهتری دارد.


کوپا T210 تجهیزات رفاهی و ایمنی نسبتا زیادی هم دارد که از جمله آنها می‌توانیم به سیستم کنترل کشش، فرمان برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک با ورودی هوا برای سرنشینان عقب، نمایشگر 8 اینچی و سیستم صوتی با 6 بلندگو، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن، چراغ‌های عقب LED، سانروف پانوراما، سنسور و دوربین دنده عقب، کروز کنترل و برخی موارد دیگر اشاره کنیم. البته این امکانات در نسخه‌های متفاوت، مختلف است.موتور به کار رفته در کوپا T210 حجمی معادل 1.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و با کمک توربوشارژر می‌تواند 156 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال قدرت هم یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. همانند ام وی ام X55، کوپا T210 هم عملکرد فنی کاملا متوسطی دارد.


در مجموع کوپا T210 هم یک خودرو کاملا متوسط است که خرید آن را پیشنهاد نمی‌کنیم اما در مقایسه با ام وی ام X55 ارزش خرید بالاتری دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد