بررسی تخصصی ماشین های چینی

در ابن ویبلگ تلاش شده تا انواع ماشین چینی مانند جک ، نیسان ، ام جی ، جیلی و لیفان و ... را باهم مقایسه کنیم

بررسی تخصصی ماشین های چینی

در ابن ویبلگ تلاش شده تا انواع ماشین چینی مانند جک ، نیسان ، ام جی ، جیلی و لیفان و ... را باهم مقایسه کنیم

مزایای خرید خودروی چینی هایما S7!

اگر دنبال یi  شاسی بلند خونوادگی با سواری خوب، طراحی بدنه  مدرن، راحتی سواری با دنده اتومات، تجهیزات، امکانات و آپشن های خوب هستین، قطعاً خرید هایما اس 7 می‌تونه  تصمیمی منطقی  باشه.


سال ۱۳۹۴ بود که شرکت ایران خودرو اعلام کرد برای افزایش سهم خود از بازار شاسی بلندها، به زودی تولید هایما اس ۷ را در سایت خراسان شروع و روانه بازار خواهد کرد. هایما اس ۷ خودرویی بود که به دلیل طراحی زیبا و آپشن های خوبی که داشت، پیش بینی فروش مناسبی برای آن شده بود. ایران خودرو نخستین بار مرداد سال ۹۴ از این شاسی بلند جدید در نمایشگاه خودروی مشهد رونمایی کرد. 

۱ – پیشرانه با کیفیت:

همان طور که در بخش معرفی کلی خودرو گفتیم، هایما اس ۷ به یک موتور ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ با ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. جالب است بدانید در طراحی این موتور شرکت هایما از تکنولوژی‌های مزدا بهره برده و شاهد استفاده از قابلیت VVT-i یا باز و بسته شدن متغیر سوپاپ‌ها هستیم. این پیشرانه اگر چه برای خودرویی با وزن ۱.۵ تنی مناسب نمی‌باشد و این را می‌توان از حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر بر ساعتی آن هم فهمید، ولی اگر به دنبال رانندگی پرسرعت و هیجانی نیستید، این موتور با مصرف سوخت نسبتاً خوبی که دارد، قطعاً شما را راضی نگاه خواهد داشت. البته برای خیلی‌ها این موتور بسیار ضعیف بوده و برایشان قابل قبول نیست. در مطلب بررسی معایب و ایرادات هایما اس ۷ به این نکته خواهیم پرداخت.


۲ – ایمنی بالا

خودروهای چینی در بحث ایمنی، این روزها معمولاً عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. هایما اس ۷ هم به عنوان یکی از شاسی بلندهای چینی بازار ایران، می‌توان گفت از ایمنی نسبتاً خوبی، مخصوصاً در مقایسه با مدل‌های ایرانی برخوردار است. از آن جا که جک اس ۵، به عنوان یکی از رقبای مستقیم این خودرو فقط ۲ ایربگ دارد، استفاده از ۴ کیسه هوا در هایما اس ۷ موجب بهتر شدن وضعیت ایمنی این خودرو در مقایسه با رقیب هموطنش می‌شود. این مورد را در کنار ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سیستم‌های ترمز ABS، EBD و دو سیستم ESP و TCS در نظر بگیرید و خواهید دید که از نظر ایمنی، هایما اس ۷ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از جمله مهم‌ترین تجهیزات خودرو در این بخش می‌توان به مواردی مانند ترمز دیسکی جلو و عقب، سیستم ترمز ضد قفل (EBD+ABS)، سیستم کمک در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین و جانبی (۴ عدد)، دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب، نمایش میزان باد لاستیک‌ها (TPMS)، قفل مرکزی، قطع خودکار سوخت هنگام تصادف، باز شدن خودکار قفل درب‌ها هنگام تصادف، اخطار سرعت بالا، اخطار باز بودن درب‌ها، اخطار باز بودن کمربند، امکان خروج از صندوق عقب در مواقع اضطراری، قفل کودک درب‌های عقب، سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، کمربندهای پیش کشنده جلو با امکان تنظیم ارتفاع، کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای عقب، ایزوفیکس اشاره کرد.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد