بررسی تخصصی ماشین های چینی

در ابن ویبلگ تلاش شده تا انواع ماشین چینی مانند جک ، نیسان ، ام جی ، جیلی و لیفان و ... را باهم مقایسه کنیم

بررسی تخصصی ماشین های چینی

در ابن ویبلگ تلاش شده تا انواع ماشین چینی مانند جک ، نیسان ، ام جی ، جیلی و لیفان و ... را باهم مقایسه کنیم

معایب خودوری چینی هاوال H2

هاوال H2 یکی از lماشین چینیای  کراس اور توی  بازارهای کشور هستش. این کراس اور خانوادگی رو شرکت چینی گریت وال تولید می‌کنه و برای اولین توی  سال 2014 از آن رونمایی شدش. هاوال H2 هرچند دارای ظاهری جوون پسند و تجهیزات مدرن کاملی نیستش، اما قیمت اون  رضایت خریداران و دوستداران کراس اورهای کمپاکت خانوادگی رو جلب خواهد کرد ولی لازم است که با معایب هاوال H2 آشنا بشید تا با دید واضح تری اقدام به خریدش کنین


درباره ی چانگان Cs35 یا ام وی ام X22 بیشتر بخوانید.


.

به همین دلیل توانسته در بازارهای کشورهای مختلف و از جمله ایران جایگاهی برای خود به دست آورد. اما این خودرو در مقایسه با سایر کراس اورهای موجود در بازار از معایب شایان توجهی برخوردار است که در اینجا سعی خواهیم کرد شما را با معایب هاوال H2 بیشتر آشنا کنیم.طراحی ساده یکی از معایب هاوال H2


مقایسه هاوال H2 با سایر کراس اورهای موجود در بازار نشان می‌دهد که این خودرو از طراحی جذاب و مدرنی برخوردار نیست. پس می‌توان این نکته را یکی از معایب این خودرو دانست.

طراحی خارجی هاوال H2 کاملاً یکدست و ساده است. به صورتی که نه فقط شاهد ابتکار خاصی در طراحی آن نیستیم، بلکه به زبان ساده، چنگی هم به دل مشتری نخواهد زد. در کل می‌توان گفت که ظاهر خارجی هاوال H2 دارای خصوصیت خاصی نیست که آن را در ذهن ماندگار سازد.



یک نمونه مقایسه جذاب از خودرو هاوال H2 مقایسه این خودرو با هایما S5 می باشد که این مقاله تحت عنوان مقایسه هایما S5 و هاوال H2 براش شما آماده شده است

از نظر طراحی داخلی هم باید گفت که از سویی تجهیزات مدرن مشابه سایر کراس اورهای بازار در هاوال H2 مشاهده نمی‌شود. از سوی دیگر هم طراحی و متریال مورد استفاده در فضای داخلی این خودرو با طراحی‌های هیجان انگیز سایر شاسی بلندها قابل مقایسه نیست.

می‌توان گفت که حس نشستن در کابین هاوال H2 با حسی که حضور در کابین کراس اورهای مدرن ایجاد می‌کند، یکسان نیست. متریال مورد استفاده برای ساخت داشبورد این خودرو، پلاستیک فشرده است. به همین دلیل در اولین نگاه ارزان قیمت بودن مواد به کار رفته را حس خواهید کرد. در کل باید گفت که هاوال H2 خودروی نیست که تصویر خود را در ذهن‌ها ماندگار سازد.


مصرف سوخت بالا


درمورد یکی دیگر از معایب هاوال H2 می‌توان گفت که مصرف سوختی که از جانب سازندگان چینی برای هاوال H2 اعلام شده، معقول به نظر نمی‌رسد. طبق اعلام شرکت گریت وال، مصرف سوخت هاوال H2 در شهر 12 لیتر، در بزرگراه 7 لیتر و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی 9/8 لیتر است.

اما مصرف سوخت این خودرو در عمل بیشتر از این ارقام است. برای مثال اگر با سرعت بالا رانندگی کنید، خواهید دید که مصرف سوخت حتی به 15 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد رسید. این رقم برای یک کراس اور کمپاکت رقم بسیار بالایی است. همچنین تجربه رانندگی درون شهری با این خودرو نشان دهنده مصرف سوخت بالاتر از رقم اعلام شده است. در کل مصرف سوخت هاوال H2 با آنچه که در کاتالوگ‌های شرکت گریت وال وجود دارد، منطبق نیست و مشتریان این خودرو رضایت چندانی از آن ندارند.


شتاب گیری ضعیف


یکی دیگر از معایب هاوال H2 شتاب گیری ضعیف است. این خودرو از موتور با حجم 1500 سی سی استفاده می‌کند. موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه این خودرو دارای حدأکثر قدرت خروجی 148 اسب بخار و حدأکثر گشتاور خروجی 210 نیوتن متر است. به همین دلیل شتاب گیری اولیه آن چندان مطلوب نیست.

اما عدم شتاب گیری رضایت بخش تنها یک سوی قضیه است؛ ضعف موتور هاوال H2 در دنده‌های بالا کاملاً مشهود است. بنابراین، می‌توان گفت که این خودرو قادر جلب رضایت افراد دوستدار سرعت‌های بالا نیست. دلیل ضعف هاوال H2 در شتاب گیری و همچنین عملکرد نامناسب آن در دنده‌های بالا را می‌توان حجم کم موتور آن دانست.

اما همچنین نباید عملکرد نامناسب گیربکس را نادیده گرفت. در هنگام شتاب گیری هماهنگی کاملی در بین عملکرد گیربکس و موتور خودرو وجود ندارد. همین هم موجب تقویت عملکرد ضعیف هاوال H2 در هنگام شتاب گیری می‌شود.





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد