بررسی تخصصی ماشین های چینی

در ابن ویبلگ تلاش شده تا انواع ماشین چینی مانند جک ، نیسان ، ام جی ، جیلی و لیفان و ... را باهم مقایسه کنیم

بررسی تخصصی ماشین های چینی

در ابن ویبلگ تلاش شده تا انواع ماشین چینی مانند جک ، نیسان ، ام جی ، جیلی و لیفان و ... را باهم مقایسه کنیم

برلیانس کراس C3 بخریم یا دنا پلاس؟

برلیانس کراس C3یه ماشین  هاچبک چینی هستش  که در حال حاضر به شکل انحصاری توی  بازار ایران و توسط پارس خودرو تولیدش میکنه و مدت زیادی از حضورش توی بازار نمی‌گذره. باید بگم که برلیانس کراس در واقع یک مدل ارتقا یافته از هاچبک H320 است که تغییرات جزئی را به خود می‌بیند.



درباره ی مقایسه خودروهای ام وی ام X55و ریگان کوپا T210 بیشتر بخوانید.



بد نیست بدانید که در ابتدا قرار بود این خودرو با نام H320 کراس در بازار چین عرضه شود ولی این اتفاق تا به امروز نیفتاده و ایران تنها کشوری است که به تولید و فروش آن مشغول است که این اتفاق توسط پارس خودرو در حال رخ دادن است. پارس خودرو پس از عرضه موفقیت آمیز مدل‌های برلیانس تصمیم گرفت این مدل را هم وارد سبد محصولات خود کند تا به تب خودروهای شاسی بلند پاسخ مناسبی داده باشد. اما باید بگوییم که برلیانس کراس C3 به هیچ وجه یک شاسی بلند و یا کراس اوور نیست و با چند سانت افزایش قد خودرو نمی‌توان چنین لقبی را به آن اطلاق کردطراحی برلیانس کراس C3 کاملا مشابه برلیانس H320 است با این تفاوت که چند قطعه پلاستیکی به بدنه آن اضافه شده. این قطعات پلاستیکی در رنگ‌های کروم و مشکی دور تا دور خودرو استفاده شده و در کنار آنها، رینگ‌ها شکل جدیدی پیدا کرده‌اند که به بهتر شدن چهره خودرو کمک کرده است. بر روی سقف هم باربند اضافه شده تا خانواده‌های پرجمعیت فضای بیشتری در اختیار داشته باشند.


طراحی کابین برلیانس کراس C3 هم تغییر چندانی را در مقایسه با برادر خود H320 تجربه نکرده است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود و باید بگوییم که همانند سایر محصولات برلیانس، متریال به کار رفته در کابین کیفیت بسیار پایینی دارد و از پلاستیک نامرغوب ساخته شده است. به علاوه اینکه برلیانس کراس فضای نسبتا کمی را در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد. در مجموع باید بگوییم که این محصول برلیانس عملکرد چندان خوبی در کابین ندارد و در مقایسه با دنا نمره بالاتری دریافت نمی‌کند.برلیانس کراس C3 هم از نظر تجهیزات رفاهی وضعیت مناسبی دارد و امکاناتی چون ایموبلایزر، سنسور دنده عقب، سیستم صوتی مجهز به 4 بلندگو و 2 عدد توییتر، تنظیم صندلی راننده در 8 جهت، ایزوفیکس صندلی عقب، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، سانروف و ورود و استارت بدون کلید را در اختیار شما قرار می‌دهد.


برلیانس کراس C3 در دو نسخه با موتورهای متفاوت عرضه می‌شود که ما در اینجا در مورد مدل 1.6 لیتری صحبت می‌کنیم. این موتور 4 سیلندر می‌تواند 114 اسب بخار قدرت و 154 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و در سایر محصولات برلیانس هم مورد استفاده قرار گرفته. برای انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده که عدم هماهنگی آن با موتور مشهود است. این موتور مدت زیادی نیست که در خودروهای برلیانس استفاده می‌شود و هنوز امتحان خود را پس نداده بنابراین نمی‌توان در مورد کیفیت آن اظهار نظر قطعی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد