بررسی تخصصی ماشین های چینی

در ابن ویبلگ تلاش شده تا انواع ماشین چینی مانند جک ، نیسان ، ام جی ، جیلی و لیفان و ... را باهم مقایسه کنیم

بررسی تخصصی ماشین های چینی

در ابن ویبلگ تلاش شده تا انواع ماشین چینی مانند جک ، نیسان ، ام جی ، جیلی و لیفان و ... را باهم مقایسه کنیم

انتخاب بین تیگو 5 یا جک اس 5!

 این روزا  تب و تاب خرید خودروهای کراس اوور و شاسی بلند بالا گرفته ولی متاسفانه توی  ایران برای خرید برند های معتبر باید پول زیادی پرداخت کنید

برای همین بعضی  ماشینای شاسی بلند چینی توی  ایران نیز با استقبال خوبی رو به رو شده  چرا که با پرداخت هزینه ای کمتر می توانید صاحب یک شاسی بلند شوید.



درباره ی نقد و بررسی برلیانس H220 و ام وی ام 315 هاچ بک بیشتر بخوانید.



 اگر چه نباید توقع همان کیفیت و لذت سواری را که از برندهای معروف انتظار می رود را از این شاسی بلندها انتظار داشت.طراحی :

یکی از فاکتورهای مهمی که در فروش بالای جک S5 دخیل بوده و هست طراحی کپی شده از هیوندای توسان و آئودی Q5 در نمای جلو و عقب این خودرو است. این کپی کاری در فضای داخلی نیز به چشم میخورد و طراحی مناسبی را برای جک S5 به وجود آورده و تنها نکته منفی در این بخش را می توان کیفیت متریال نه چندان مناسب را ذکر کرد.


تیگو ۵ نیز اولین فاکتور فروش که همان طراحی مناسب است را دارد و چه در نمای ظاهری و چه در نمای داخلی از طراحی مناسب و قابل قبولی برخوردار است ولی مانند سایر خودرو های چینی از کیفیت متریال نامناسبی برخوردار است.


بنابراین برای انتخاب این دو خودرو در مقایسه طراحی این دو شاسی بلند چینی باید گفت چری تیگو 5 از طراحی به روز تر و جذاب تری نسبت به جک S5 برخودار است و طراحی آن کپی نبوده.پیشرانه :

یکی از نقاط قوت جک S5 مجهز بودن به موتور 2 لیتری توربو شارژ می باشد که توانایی تولید 174 اسب بخار و 265 نیوتن متر گشتاور را دارد و این نیرو از طریق گیربکس 6 سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود و جک S5 را با وزن 1545 کیلوگرم به حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت می رساند و در مقابل چری تیگو 5 نیز که از موتور 2 لیتری که از تنفس طبیعی بهره می برد و قادر به تولید 139 اسب بخار و 182 نیوتن متر گشتاور میباشد . این قدرت توسط گیربکس ۷ سرعته تیپترونیک به چرخ های جلو منتقل می شود.


همچنین مصرف سوخت جک اس ۵ در سیکل ترکیبی ۷.۸ لیتر و ۸.۹ لیتر برای چری تیگو ۵ در سیکل ترکیبی به ثبت رسیده است که با این تفاسیر به این نتیجه خواهیم رسید که در بخش فنی شاهد برتری جک S5 هستیم.امکانات:

در مقایسه امکانات ایمنی این دو خودرو هر دو خودرو مجهز به ۴ کیسه ایمنی هستند اما همانطور که در جدول مقایسه امکانات ایمنی و رفاهی هر دو خودرو میبنید جک S5 مجهز به سیستم های ترمز و پایداری بیشتری نسبت به چری تیگو ۵ میباشد.


در بخش امکانات رفاهی باید گفت چری تیگو ۵ جدید مجهز به کروز کنترل و چراغ روز میباشد که در جک S5 وجود ندارد و در مقابل جک اس ۵ مجهز به امکاناتی مانند سنسور پارک جلو و مموری صندلی می باشد که در تیگو 5 جدید وجود ندارد ( لازم به ذکر است تیگو ۵ های جدید که از سال ۹۷ وارد شده اند مجهز به ۴ سنسور و مانیتور ۱۰.۱ اینچی می باشند ) .


نتیجه گیری :

اکنون جک S5 اتوماتیک با قیمت بیشتری به فروش می رسد و تیگو ۵ در دو تیپ اکسلنت و لاکچری نیز عرضه می شود در بازار دست دوم نیز جک S5 بهتر خرید و فروش می شود و طرفداران بیشتری دارد. در نتیجه اگر خواهان خودرویی با فضای بیشتر - کم مصرف تر و پیشرانه ای قوی تر هستید جک اس ۵ گزینه مناسبی است اما باید قیمت بیشتر آن را هم در نظر بگیرید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد