بررسی تخصصی ماشین های چینی

در ابن ویبلگ تلاش شده تا انواع ماشین چینی مانند جک ، نیسان ، ام جی ، جیلی و لیفان و ... را باهم مقایسه کنیم

بررسی تخصصی ماشین های چینی

در ابن ویبلگ تلاش شده تا انواع ماشین چینی مانند جک ، نیسان ، ام جی ، جیلی و لیفان و ... را باهم مقایسه کنیم

معرفی خودروی چینی ام جی 360!

از زمان نهایی شدن روند ساخت خط تولید برند ام‌جی توی  ایران که با سرمایه‌گذاری مشترک و سه‌گانه طرف‌های ایرانی، چینی و آذربایجانی انجام گرفتش، زمان زیادی می‌گذره. سری ۳۶۰ که حاصل این همکاری بود در نهایت به تعداد پنج هزار دستگاه تولید شد و سپس خط تولید رو ترک کرد تا خیلی زود یکی از محصولات کیفی صنعت خودرو چین با بازار ایران وداع کنه....

درباره ماشین چینی با نقاب ایرانی بیشتر بخوانید.



ین خودرو که دسته وسیعی از رقبا از چری آریزو۵، پژو ۳۰۱ و دنا پلاس تا رنو سیمبل و بسترن بی۳۰ را هدف قرار داد، نقاط قوت و ضعف جالبی دارد که در این بررسی خواهیم پرداخت:


سواری پایدار و آرام با تحفه انگلیسی چین بنا بر تجربیات خریداران این خودرو، یکی از مهم‌ترین محسناتی است که می‌تواند ۳۶۰ را چند پله بالاتر از رقبای چینی و ایرانی قرار دهد. این خودرو که در بازار چین با نام رووی ۳۶۰ و در بازار انگلستان با نام ام‌جی ۳۶۰ به فروش می‌رسد، در دو سال اخیر و تا ابتدای ماه سپتامبر ۲۰۱۸، حدود ۲۰۰ هزار دستگاه در بازار چین فروش داشته است. قیمت ۳۶۰ در بازه ۱۱ تا ۱۹ هزار دلار (بین ۱۲۵ تا ۲۲۵ میلیون تومان) در نوسان است و بسته به سطح تجهیزات و تریم‌ها و پیشرانه مورد استفاده، قیمتش بالا و پایین می‌شود.


۳۶۰ از طرحی محافظه‌کارانه و البته مدرن برخوردار است که در قیاس با محصولی همچون پژو ۳۰۱، رنو سیمبل یا کیا سراتو به روز‌تر بوده؛ گرچه استفاده اندک از خطوط و بدنه صاف و بدون موج آن چندان هیجانی نیز بر‌نمی‌انگیزد. در این زمینه می‌توان گفت این خودرو در پس چری آریزو ۵ و حتی دنا پلاس قرار می‌گیرد. با پای گذاشتن به فضای داخلی اما ورق بر می‌گردد و حس و حال یک خودروی خانوادگی کم و بیش لوکس را می‌توان احساس کرد مخصوصا وقتی شما تریم داخلی روشن و تزئینات چوبی را در مقابل خود ببینید. فضای پشت آمپر دیجیتالی و مدرن است.




در کنار این یک مانیتور لمسی‌ و فرمان بزرگ ام‌جی که از جنس چرم مصنوعی است، حس و حال خوبی دارد و به شما ‌ سطحی مناسب از تجهیزات ‌ را ارائه می‌دهد. ۳۶۰ در مقام مقایسه با رنو سیمبل که شما در آن تنها پلاستیک خشک می‌بینید یا در کیا سراتو که خبری از مانیتور و امکانات بالا نیست، دست بالا را دارد. گرچه در مقایسه با آریزو ۵ که فضای اسپورت دارد وضعیت تقریبا مشابه است. ۳۶۰ که نمونه جدید و فیس‌لیفت مدل ۳۵۰ است، با طول، عرض و ارتفاعی معادل ۵۹/۴، ۸۰/۱ و ۴۹/۱ متر خبر از خودرویی جادار و مناسب برای خانواده‌های ایرانی می‌دهد. ۳۶۰ در مقایسه با کیا سراتو از اتاقی بزرگ‌تر برخوردار است به طوری که در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب شش، دو و سه سانتی‌متر بزرگ‌تر است و با فاصله بین دو محور ۶۶/۲ متر، ۱۰ سانتی متر جادارتر از رقیب کره‌ای است.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد