چری یکی از خودروسازای چینی هستش که سالیان سال توی بازار خودروی ما حضور داشته و الان هم چندین مدل رو در بازار داخلی عرضه میکنه. این خودروساز برندی جدید با نام اکسید رو معرفی کرده و دومین شاسیبلند این برند لوکس با نام اِکسید LX تازه معرفی شده!
درباره ی وولینگ رونگ گوانگ EV یک خودروی الکتریکی چینی بیشتر بخوانید.
ما بهصورت ویژه قطعهی خاکستری ماتی که کاپوت را با جلوپنجره آشنا میکنیم را دوست داریم. نام اکسید هم روی این قطعه حک شده است. یکی از ویژگیهای جالب این خودرو عدم استفاده از جلوپنجرهی بزرگی است که این روزها در خودروهای زیادی دیده میشود.نیروبخش این شاسیبلند چینی پیشرانهی 1.6 لیتری توربو با قدرت 197 اسب بخاری است. از نظر ابعاد باید گفت اکسید LX طول/عرض/ارتفاع به ترتیب 4533/1848/1699 میلیمتری داشته و فاصلهی بین محوری آن نیز 2670 میلیمتر اعلام شده است. اکسید LX در سه ماههی پایانی سال جاری وارد بازار چین خواهد شد و قیمت آن از حدود 130 هزار یوان (18950 دلار) آغاز خواهد شد.کابین این خودرو دگرگونی کاملی داشته و اصلاً به تیگو 7 شبیه نیست. در داشبورد دو صفحهنمایش بزرگ 12.3 اینچی دیده میشوند. سیستم اطلاعات سرگرمی نیز ویژگیهای زیادی داشته و سرنشینان لحظات خوبی را در داخل خودرو تجربه خواهند کرد. این سیستم از تشخیص چهره برخوردار بوده و علاوه بر آن دارای کنترل صوتی هم میباشد.چری یکی از خودروسازان چینی است که سالیان سال در بازار خودروی کشورمان حضور داشته و هماکنون نیز چندین مدل را در بازار داخلی عرضه میکند. این خودروساز برندی جدید با نام اکسید را معرفی کرده و دومین شاسیبلند این برند لوکس با نام اِکسید LX به تازگی معرفی شده است. این خودرو بر پایهی چری تیگو 7 شکل گرفته اما نمای جلوی آن ظاهر جذابی دارد و تصاویر منتشر شده از آن نیز مؤید همین نکته میباشد.کابین این خودرو دگرگونی کاملی داشته و اصلاً به تیگو 7 شبیه نیست. در داشبورد دو صفحهنمایش بزرگ 12.3 اینچی دیده میشوند. سیستم اطلاعات سرگرمی نیز ویژگیهای زیادی داشته و سرنشینان لحظات خوبی را در داخل خودرو تجربه خواهند کرد. این سیستم از تشخیص چهره برخوردار بوده و علاوه بر آن دارای کنترل صوتی هم میباشد.
این چینیای چشم بادومی هیچیشون خوب نباشه پشت کارشون عالیه خدایی بخصوص توی تولید ماشین آپشنای ماشیناشون یه طرف اینکه دیگه ماشین الکتریکی تویلد کردن جای تعجب داره و ایولا دارن که از هیچی کم نمیارن خداییشیکی از این ماشین خفنا همینی هست که اسمش کلی سختهحتی برای اروپا هم کافی نیست.
درباره ی چری آریزو 5 بیشتر بخوانید.
ماشین تجاریه نه شخصی.
تازه قیمتشم خیلی بالا بود.این خودرو رونگ گوانگ EV نام داشته و یک ون کامپکت است که بهصورت تجاری و مسافری در دسترس میباشد. افرادی که اخبار خودروهای چینی را دنبال میکنند احتمالاً با ظاهر این خودرو آشنا خواهند بود زیرا رونگ گوانگ چیزی بیش از نسخه الکتریکی شدن ون موجود وولینگ رونگ گوانگ نیست.رونگ گوانگ در سال 2008 عرضه شده و حالا نسخه الکتریکی آن میتواند باعث رضایت بیشتر مشتریان چینی شود.این خودرو بر پایه نسخه طویلتر برادر بنزینی خود بنا شده و طول و فاصله بین محوری آن نیز به ترتیب برابر با 4490 و 3050 میلیمتر میباشد. این خودرو فضای بار 5.1 مترمکعبی دارد.نیروبخش رونگ گوانگ EV مجموعه باتری 42 کیلووات ساعتی و واحدی الکتریکی است که با شارژ سریع نیز هماهنگی دارند. به این ترتیب باتری خودرو را میتوان در عرض 2 ساعت شارژ کرد هرچند در صورت استفاده از شارژر سنتی این زمان به 7 ساعت خواهد رسید.محدوده حرکتی خودرو بسته به نوع بدنه فرق میکند. نسخه تجاری که فاقد شیشههای جانبی و عقب است برد 252 کیلومتری خواهد داشت درحالیکه برد مدل مسافری به 300 کیلومتر میرسد.
از دیگر بهبودهای این خودرو نسبت به نسخه عادی میتوان به فرمان الکتریکی و کیسه هوای سمت سرنشین اشاره کرد.E transporter برای بازار اروپا طراحی شده و محدوده حرکتیشت برای اروپا کافیه و اگر باطریه بزرگ تر میزاشتن سنگین تر میشد و هزینه باطری و موتور الکتریکیه بزرگتر قیمتش رو میبرد بالا چون فولکس نمیتونه مثل وولینگ قیمتو بیاره پایین
اولا تا اسم یه ماشین چینی را می شنیدیطوری بود اگه کسی اسم برند یا خودروی چینی را میاورد، مورد عتاب و سرزنش قرار میدادیمش که انگار ظلم بزرگی از جانب اون شخص یا آن برند چینی بر ما وارد شده است. تو بعضی مواقع هم نیز با دیدن یک خودروی چینی، با لحنی تحقیرآمیز میگفتیم: «چینی است»
درباره ی مشخصات ماشین جک T8 بیشتر بدانید.
همچنان که ظاهر چری ویانا را در ذهن متصور هستید، چند سال جلوتر بیاید و نگاهی نیز به ظاهر چری آریزو 5 بیندازید. حالا حتما شما هم پیشرفت گسترده چینیها را ظرف این چند سال اخیر، تحسین و تأیید میکنید.
طراحی ظاهری و بدنه
نمای روبروی چری آریزو 5 برای علاقمندان حرفهای دنیای اتومبیل، میتواند یادآور چهره برخی محصولات جدید شرکت اوپل باشد؛ هرچند زبان طراحی جدید شرکت چری که در محصولات دیگر آن نظیر تیگو 7 نیز به کار رفته است را نیز نمیتوان نادیده گرفت.
جلو پنجره آریزو 5 به شکل شش ضلعی نامنتظم بوده و الگوی خاص سیاه رنگ درون آن را پوشش داده است؛ نماد چری در وسط قرار داشته و نواری کرومرنگ از جوانب آن تا دو انتهای کناری جلوپنجره امتداد یافته است.
چراغهای اصلی در دو طرف جلوپنجره آرام گرفتهاند و حد فاصل این دو تنها به یک شکاف باریک محدود میشود. گرافیک داخلی چراغها به گونهای است که با نوار کرومی، هماهنگی و هارمونی مناسبی را پدید آوردهاند.بخش اعظم نیمه پایینی سپر آریزو 5 را مجرای بزرگ ورودی هوا و جایگاه چراغهای دیلایت با رنگآمیزی مشکی، به تسخیر خود درآوردهاند. نشانی از خطوط حجمی آنچنانی در نمای روبرو به چشم نمیخورد و تنها بر روی درب کاپوت اثراتی به منظور افزایش حس هیجان مشاهده میشود.
دو ردیف چراغ LED دیلایت نیز با سادهترین شکل در جناحین تحتانی سپر تعبیه شدهاند. به طور کلی نمای روبرو آریزو 5 با وجود بهرهگیری از اِلمانهای اندک، شمایل دلنشینی داشته و به احتمال زیاد مورد پسند مشتریان ایرانی واقع خواهد شد.در نمای جانبی طراحان تاکید بیشتری بر استفاده از خطوط حجمی داشتهاند تا حس اسپرت بودن افزونتری را به بیننده القا کنند. خط شانهای بالایی از روی چراغ عقب در راستای دستگیره دربها تا حوالی گلگیر جلو با شیب ملایم تداوم داشته است. همچنین یک چینخوردگی حجمی دیگر نیز در بخش میانه پایینی دربها، از نزدیکیهای گلگیر عقب با شیب تقریبا یکسان نسبت به خط بالایی، تا حوالی گوشه تحتانی گلگیر جلو ادامه یافته است.نوع طراحی رینگهای 16 اینچی نیز وجهه زیبایی داشته و بر افزایش میزان جذابیت بصری نمای جانبی خودرو تاثیر مثبتی دارد. طول نسبتا کوتاه درب صندوق عقب به همراه شیب ستون C، تداعیگر یک خودروی فستبک اسپرت در ذهن طرفداران خودرو خواهد بود.
طراحی فریم پنجرهها نیز حالت تقریبا متقارن داشته و ضلع پایینی آن با رنگ کروم پوشش داده شده است تا جذابیت دیداری آن افزایش یابد. نوع طراحی نمای عقب آریزو5 هوشمندانه بوده و ضمن سادگی، جذاب و زیبا به نظر میرسد. فرم چراغهای پشت آریزو5 بسیار شبیه به انواع به کار گرفته شده در هیوندای النترا هاچبک بوده و میتوان گفت از روی آنها الگوبرداری شده است.